Świetlica realizuje śmiałe projekty. Ze Świetliczakami podejmowane są różne tematy m.in. z ekonomii: dzisiaj było troszkę o budżecie. Staraliśmy się im wyjaśnić takie pojęcia, jak: przychody, wydatki, długi i oszczędności, banknoty, monety i obieg bezgotówkowy oraz wdrożyć ich do umiejętnego gospodarowania swoimi zasobami finansowymi. Temat był trudny, ale ciekawy. Podczas rozmowy uczniowie potrafili nam wyjaśnić, w jaki sposób powstają długi. Nasi podopieczni zostali wprowadzeni w kwestię konieczności posiadania oszczędności.
Wspólnie z pedagogiem specjalnym, Panią Basią Stodolską, zaproponowałyśmy podział oszczędności na trzy części:
1. Pieniądze, które zbieram na swoje marzenia.
2. Pieniądze, które mogę śmiało wydać w każdej chwili.
3. Pieniądze, które mogę przeznaczyć na pomaganie.
Wśród dziecięcych marzeń, na które najczęściej zbierają pieniądze, pojawiały się pomysły zbierania na nowy sprzęt komputerowy, deskorolki i zwierzęta. Pieniądze, które mogą w każdej chwili wydać, to nasze Świetliczaki najchętniej przeznaczałyby na słodkości. Pieniądze, które zaproponowałyśmy, aby zostałe zbierane na niesienie pomocy innym, uczniowie zgodnie zadeklarowali, że z chęcią przekażą je na pomoc chorym dzieciom lub schronisko dla zwierząt.
1. Pieniądze, które zbieram na swoje marzenia.
2. Pieniądze, które mogę śmiało wydać w każdej chwili.
3. Pieniądze, które mogę przeznaczyć na pomaganie.
Wśród dziecięcych marzeń, na które najczęściej zbierają pieniądze, pojawiały się pomysły zbierania na nowy sprzęt komputerowy, deskorolki i zwierzęta. Pieniądze, które mogą w każdej chwili wydać, to nasze Świetliczaki najchętniej przeznaczałyby na słodkości. Pieniądze, które zaproponowałyśmy, aby zostałe zbierane na niesienie pomocy innym, uczniowie zgodnie zadeklarowali, że z chęcią przekażą je na pomoc chorym dzieciom lub schronisko dla zwierząt.
Dzieci informowały nas także o tym, że zbierają pieniądze również na marzenia rodziców lub rodzeństwa. To niezwykle zadowalający fakt, że dostrzegają potrzeby rodzinne.
W efekcie tej wspaniałej lekcji powstała galeria indywidualnych prac plastycznych zatytułowana "Trzy świnki". Prace przedstawiają trzy słoiki, w których dzieci rysowały trzy pomysły na kwestie swoich planów związanych z oszczędnościami długoterminowymi, bieżącym zaspokajaniem swoich potrzeb oraz akcjami charytatywnymi. Ziarnko do ziarnka, a zbierza się miarka.